צבא אוקראינה: הדפנו ניסיון רוסי להשתלט על עיר הנמל מריופול

    שלמה ריזל No Comments on צבא אוקראינה: הדפנו ניסיון רוסי להשתלט על עיר הנמל מריופול

    צבא אוקראינה טוען כי הדף ניסיון רוסי להשתלט על עיר הנמל מריופול. בהודעת המטה הכללי נאמר כי הכוחות הרוסיים נסוגו לאחר שספגו אבדות. עוד דווח, כי העיר סובלת ממחסור חמור בחשמל, מים ומזון וכי כאלפיים חמש מאות, מתושבי העיר נהרגו עד כה, בהפגזות הרוסיות מאז החלה הלחימה

    אוקראינה צילום: פלאש 90
    12:47
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on היסטוריה: טראמפ חוזר בו מפתרון שתי המדינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המלחמה באוקראינה: נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אישר כי שיחות המשא ומתן עם רוסיה על הפסקת האש ימשכו גם היום. עוד אמר זלנסקי כי הוא שוחח עם ראש הממשלה נפתלי בנט, שדיווח לו על המגעים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על הפסקת הלחימה.

    ארצות הברית הזהירה את סין, שלא תעניק סיוע צבאי או אחר לרוסיה. זאת לאחר שדווח כי רוסיה ביקשה ציוד צבאי מסין כולל טילים, רחפנים, וכלי רכב משוריינים וכי סין "הגיבה בחיוב" לבקשה.

    "טענות של גורמים אמריקנים כי סין מוכנה לסייע צבאית לפוטין הן 'דיסאינפורמציה מרושעת'", כך נמסר מהשגרירות הסינית בלונדון. בשגרירות טענו כי סין מנסה למנוע הסלמה בין רוסיה לאוקראינה ופועלת כדי לקדם את שיחות השלום בין שתי המדינות. "העדיפות העליונה כרגע היא להרגיע את הרוחות, לא להוסיף דלק למדורה, ולפעול לפתרון דיפלומטי", אמרו.

    בתוך כך, האיחוד האירופי הודיע כי אישר חבילה רביעית של עיצומים נגד רוסיה כעונש על פלישתה לאוקראינה. צרפת, המכהנת כנשיאה של האיחוד מסרה כי אושרה חבילת עיצומים נגד אישים וארגונים המעורבים בתוקפנות נגד אוקראינה, וכן נגד מגזרים בכלכלה הרוסית. בשבוע שעבר הטיל האיחוד האירופי עיצומים על 160 אישים, והגבלות נוספות על ייצוא לרוסיה.

    צבא אוקראינה טוען כי הדף ניסיון רוסי להשתלט על עיר הנמל מריופול. בהודעת המטה הכללי נאמר כי הכוחות הרוסיים נסוגו לאחר שספגו אבדות. עוד דווח, כי העיר סובלת ממחסור חמור בחשמל, מים ומזון וכי כאלפיים חמש מאות, מתושבי העיר נהרגו עד כה, בהפגזות הרוסיות מאז החלה הלחימה.

    משרד ההגנה הרוסי טוען כי כל המיקומים של שכירי חרב זרים באוקראינה ידועים. "נמשיך לפגוע בהם".

    בבריטניה מדברים על כך שלפחות שלשה בוגרי יחידות בריטיות מיוחדות נהרגו בתקיפה הרוסית שלשום על בסיס ההדרכה של נאט"ו במערב אוקראינה.

    פקידים אמריקאים אומרים כי "רוסיה כבר איבדה למעלה מ-10% מכוחות הקרב הזמינים שלה שנאספו לפלישה לאוקראינה".

    ארצות הברית מתכננת להטיל אמברגו מוחלט על סחר עם רוסיה, וכן לחסום את הגישה של המדינה לנתיבי ים בינלאומיים, כך דיווחה רשת CNBC.



    0 תגובות